Plava svjetlost s ekrana opasnija je nego što se misli – zaštite svoje oči na vrijeme!

S ciljem podizanja svijesti o negativnom učinku plavog svjetla koji emitiraju digitalni uređaji (mobiteli, laptopi, iPadi, televizori i slično), u suradnji s našim partnerom, Essilorom, osmisli smo mini kampanju “Za odmorne oči ispred ekrana”. Tim povodom, od 18. studenog do 31. prosinca 2019. godine možete iskoristi akciju besplatnog pregleda vida uz 20% popusta na naočalne leće sa zaštitom od negativnog učinka plavog svjetla.

Odaberite termin za kontrolu vidne oštrine

Osnovni podaci
Odaberite dan
Vaša poruka

Pristajem na elektroničku privolu u kojoj dopuštam da me se kontaktira putem e-maila i/ili kontakt broja u svrhu kontrole vidne oštrine.


 

 

 

 

ŠTO JE PLAVA SVJETLOST?

Ljudsko oko, u prosjeku, može vidjeti svjetlost valne duljine između 380 i 780 nanometara. Valna duljina plave svjetlosti kreće se prosječno između 380 i 500 nanometara – stoga je to svjetlost s jednom od najvećih energija. Izvori plave svjetlosti su prirodni (sunce) ili umjetni (ekrani ili zasloni televizora, računala, tableta, laptopa, mobitela i pametnih telefona, elektronički uređaji, fluorescentna i LED rasvjeta).

 

MOŽETE LI IZBJEĆI UTJECAJ PLAVOG SVJETLA?

Generacija smo rođena u digitalnom okruženju koji je promijenio stil  života, ali i način gledanja. Upravo zbog napretka tehnologije i suvremenog načina života, ljudi sve više i sve duže gledaju u ekrane ili zaslone  – kako na radnom mjestu tako i u privatnom životu, provjeravajući Instagram, Facebook, osobnu e-poštu. Provedene studije ukazuju da više od jedne četvrtine svjetske populacije provodi najmanje sedam sati dnevno na svojem pametnom telefonu, dok ukupna dnevna izloženost gledanja u ekran računala, tableta, laptopa, TV-a prelazi 12 sati! Slobodno možemo reći da suvremeni čovjek svakodnevno provede više vremena gledanjem u ekrane nego gledajući vanjski, prirodni svijet oko sebe.

 

JE LI PLAVA SVJETLOST OPASNA ZA LJUDSKE OČI?

Foto-receptori u našem oku razlikuju svjetlo i tamu, odnosno dan i noć, a zaduženi su za dvije važne funkcije: regulaciju veličine zjenice i proizvodnju melatonina,  supstanci koja pomaže organizmu da spava. Kada je prisutno plavo svjetlo, stanice u mozgu prestaju proizvoditi melatonin što dovodi do nesanice, lošeg raspoloženja i čak nedostatka optimizma. Noću, kada nema plavog svjetla, njegova proizvodnja ponovno započinje. Danas kada su generacije sve više i tijekom noći ispred ekrana, prirodni ritam organizma se remeti, a posljedice mogu biti ozbiljni zdravstveni problemi.  Jednostavnije rečeno, blistajuća plava svjetlost djeluje štetno na retinal i ubija stanice foto-receptora u oku.To je posebno zabrinjavajuće za samo zdravlje očiju jer kada ove stanice jednom odumru, one se više ne mogu regenerirati.

 

KOJE SU PRVE NUSPOJAVE UKOLIKO NE ZAŠTITITE OČI PRI KORIŠTENJU DIGITALNIH UREĐAJA?

Umjetni izvori plave svjetlosti imaju broje štetne učinke na naše oči: negativno utječu na biološki dnevni ritam, uzrokuju tzv. digitalni sindrom očiju: zamagljen vid, teško fokusiranje, suhe i nadražene oči, glavobolje, bol u području vrata i leđa te može trajno oštetiti oči. Dugotrajno gledanje u ekran mobitela, tableta, laptopa i računala uzrokuje naprezanje, a time i zamaranje očiju, pa medicinski stručnjaci već imaju novi medicinski termin za takvo stanje: digitalno naprezanje očiju kojim označavaju ozbiljne simptome koji negativno utječu na učenje i radnu produktivnost. Posljedica dugotrajnog ‘zurenja’ u ekran/zaslon digitalnih uređaja je i pojava astenopije, odnosno brzo zamaranje očiju čiji karakteristični simptomi su umor, crvenilo, bol u očima ili oko očiju, zamagljen vid, glavobolja a povremeno se javlja i dvostruka slika.

 

MOGU LI POSLJEDICE BITI OZBILJNIJI ZDRAVSTVENI PROBLEMI?

Prema najnovijem istraživanju, svjetlost s digitalnih uređaja ne samo da je štetna, nego produljena izloženost ovoj svjetlosti može potaknuti degeneraciju žute pjege, a ova promjena može prouzročiti sljepoću. Osim sljepoće, povećava se rizik za razvoj određenih vrsta karcinoma, povećava rizik od razvoja dijabetesa, pretilosti i srčanih oboljenja.

 

 

 

KAKO ZAŠTITI SVOJE OČI?

Pitanja vida ljudi danas marginaliziraju i ne vodi dovoljno brige o očima. Pri dugotrajnom korištenju digitalnih uređaja: laptopa, pametnih telefona, iPada, televizora izrazito se preporučuje nositi naočalne leće s posebnim zaštitnim slojem koji Vaše oči štiti od negativnog utjecaja plavog svjetla – za sve koji trebaju korekciju vida , kao i za osobe koje nemaju dioptriju već im je potrebna zaštita za oči zbog dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja.

Riječ je naočalnim lećama specijalnog dizajna koji pomaže ljudskom oku da se lakše nosi s brzom prilagodbom gledanja na različite udaljenosti kao i zaštitnim filtrom koji štiti oči od blještavila i plavog svjetla emitiranoga s ekrana uređaja. Pružaju oku potrebnu dozu odmora i opuštenog gledanja u ekran te omogućuju normalno funkcioniranje organizma.

 

DODATNI SAVJETI

Ukoliko ste u prilici, svakodnevno koristite pravilo „ 20-20-20“ –  svakih dvadeset minuta uzmite odmor (od gledanja u ekran) u trajanju 20 sekundi i gledajte nešto što je 20 stopa udaljeno od vas (6-7 metara). Ekrane držite na primjerenoj udaljenosti od očiju (za duljinu ruku), povećajte tekst da možete jasno vidjeti, nikada zbog sitnog teksta ne buljite u ekran i ne držite digitalni uređaj u neposrednoj blizini očiju, ne gledajte noću u potpunom mraku ekran mobitela, tableta jer tada je učinak plave svjetlosti kao primarne svjetlosti najštetniji za vaše oči.

 

 

 

 

Prethodni postovi

Tagovi

Arhiva